Особливості ведення бізнесу в Італії
Американська компанія започаткувала маркетингову кампанію зі слоганом «Виграй подорож до Мілану на вихідні!» - використовуючи зображення Ейфелевої вежі. Це стало великим ударом для італійців, які мають свої власні національні надбання, якими вони пишаються. Також, «latte» це італійське слово, яке означає молоко, тому якщо ви замовите лате в Італії, особливо не в туристичних місцях, то вам можуть принести звичайну склянку молока.
Навіщо інвестувати в Італію?
- Італія одна з семи найбільш індустріально розвинених країн світу, з високорозвиненою промисловістю.
- Економіка країни є однією серед найрозвиненіших у світі, яка охоплює майже кожний вид індустрії, з особливим акцентом на автомобільну , машинобудівну промисловість, моду та електроніку . Тим часом, як сировина для виробництва імпортується у країну.
- Сільськогосподарський сектор Італії також є головним компонентом її економіки. Фактично, вона є сьомим найбільш домінуючим експортером сільськогосподарської продукції у світі, основними продуктами експорту є вино, оливкова олія, пшениця, молоко, фрукти та овочі.
- Крім техніки та моди, ще одним домінуючим сектором економіки є туризм.
- У економіці Італії домінує лише невелика кількість великих підприємств (деякі з них державні), в той час як більша частина економіки процвітає завдяки трьом мільйонам малих та середніх підприємств, більшість з яких належать сім’ям або товариствам.
- Інвестиційні можливості стимулюються від імені уряду, так само як і регіональними та провінційними органами влади, особливо на півдні країни, де промисловість не така розвинена, як на півночі.
- Іноземним інвесторам надаються такі ж пільги як і місцевим інвесторам, а саме субсидії, грошові гранти та податкові кредити.
Ділове мислення
- Побудова тісних відносин є важливим фактором в італійській діловій культурі. Було б добре знайти людину, яка має зв’язки з впливовими та заможними людьми, і яка може налагодити гарні відносини від вашого імені.
- Переконайтесь, що ви подобаєтесь вашим італійським колегам, і вони вам довіряють. В Італії під час ділових зустрічей зазвичай прийнято виражати відкриту незгоду і починати конструктивний конфлікт. Перші зустрічі часто проводяться в неформальній обстановці, для того щоб оцінити колег та встановити з ними зв’язки, а не для вирішення ділових питань.
- Італійці дійсно поїдають очима, тому переконайтесь, що ви гарно виглядаєте з естетичної точки зору. Зовнішній вигляд часто вважається більш важливим, ніж внутрішня краса.
- Віра у статус та ієрархію має важливе значення в усіх аспектах італійського суспільства. Існує також величезна повага до людей старших за віком та людей наділених великою владою. Іноді, процес прийняття рішень може йти повільно, у такому випадку краще не чинити тиску.
- Великі підприємства зазвичай працюють з 8.30/9.30 до 18.00/18.30 з понеділка по п’ятницю, з перервою на обід, яка триває 1-2 години.
- Намагайтесь не організовувати будь-які зустрічі в серпні, на католицькі свята чи інші державні вихідні.
Привітання
- Коли вітаєтесь або прощаєтесь, потисніть руку кожному у групі індивідуально. Американської «групової хвилі» не буде достатньо. Також завжди тисніть руки правицею і завжди стоячи.
- Вам завжди будуть представляти спершу старших людей та жінок, і було б гарною ідеєю, знайомлячись, робити так само.
- Ввічливо говорити «Buongiorno» (доброго ранку) та «Buonasera»(доброго дня/вечора).
- Італійці, не вагаючись, вітають людей, яких вони знають, теплими обіймами.
- У той час як активне жестикулювання поширені серед італійців, вони не будуть очікувати того ж від іноземця.
- Очікується, що ви будете говорити «Signor(e)» (Пан) чи «Signora»(Пані), додаючи прізвище, вітаючись з італійськими керівниками. Використовуйте прізвище та відповідне звання, поки ваші італійські колеги чи гості не запропонують вам називати їх за іменем.
Мистецтво спілкування
- Не дивуйтесь, якщо під час ділових зустрічей ваші італійські колеги говорять одночасно або перебивають один одного. Це спільна риса італійського спілкування.
- Італійська культура це популярна тема для розмови. Італійці відкриті, цікаві і терпимі стосовно неповторності та образу життя інших. Вони будуть терпіти, якщо ви запізнюєтесь чи робите помилки, але вони не будуть терпіти зарозумілість та хамство.
Факти про країну
- Офіційна назва Італії Італійська Республіка.
- Офіційна мова: італійська.
- Столицею є місто Рим, яке також називають «Вічне місто».
- Населення становить майже 60 мільйонів людей.
- Італійські бренди асоціюються з розкішшю. Трьома основними всестітно відомими італійськими брендами є: Ferrari, Gucci і Prada.
Ділові зустрічі та їжа
- Дрес-код є в пріоритеті серед італійців. Ваш одяг буде сприйматися як відображення вашого соціального становища і відносного успіху, а також вашої компетенції в якості підприємця.
- Пунктуальність не є в пріоритеті. Будьте готові зачекати деякий час, перш ніж ваш італійський колега прийде на зустріч чи дозволить вам зайти в офіс. Тим не менш, очікується, що ви прийдете вчасно.
- Обмін візитними картками це звичайна річ, і вам слід носити власні візитки, перекладені на італійську мову. Переконайтесь, що всі освітні ступені та ваш статус розміщено на двох сторонах вашої візитки.
- Не даруйте ділових подарунків, поки не отримаєте такий особисто; подарунків з логотипом вашої компанії слід уникати.
- Ділові зустрічі можуть відбуватись протягом обіду, який може тривати до трьох годин.
- Гостинність грає ключову роль в італійській діловій культурі, і, як правило, включає в себе вечерю у ресторані. Відмова від запрошення будь-якого роду може сприйматися як образа.
- Достатньо буде залишити 10% чайових від чеку у ресторані чи таксі.
Мова жестів
- Слід дивитись прямо в очі – таким чином італійці показують свою зацікавленість.
- Не дивуйтеся, якщо ваші італійські колеги стоять набагато ближче до вас, ніж ви очікуєте.
- Жувати гумку, нахилятись і сутулитись не прийнято у громадських місцях.
- Італійці найвідоміші своєю мовою жестів у світі серед європейських націй.
Інші цікаві факти
- Найстаріше оливкове дерево знаходиться в Умбрії і йому, як повідомляється, понад 1700 років.
- Італія знаходиться на 4 місці серед найбільш відвідуваних країн світу, і нараховує майже 40 мільйонів туристів.
- Більше 75% території Італії є гористою або горбистою місцевістю.
- Італія багато в чому зобов'язана своїм процвітанням тисячам дрібних приватних сімейних підприємств.
- Коли відкрився Макдоналдс в 1986 році в Римі, пуристи їжі безкоштовно роздавали спагеті поза рестораном, щоб нагадати людям про їх кулінарну спадщину.
- За оцінками, у фонтан Треві кидають 3000 євро кожного дня. Гроші були використані для субсидування супермаркету на потребу Риму.