Особливості ведення бізнесу у Франції

Отримавши запрошення на приватну вечерю в Парижі, іноземний підприємець вирішив відповісти взаємним жестом, подарувавши два букети хризантем і найкраще вино зі своєї батьківщини. Прийом їжі тривав не довго; лише після вечері підприємець дізнався, що хризантеми у Франції в першу чергу приносять на похорони. Він також усвідомив, що йому не слід було приносити вино, адже цей малий подаруночок говорив про те, що господар не може сам вибрати хороше вино.

Навіщо інвестувати у Францію? 

  • Згідно з СОТ, Франція , за величиною економіки, є другою в ЄС ( і п’ятою за величиною в світі) і другим за величиною експортером в ЄС.
  • Не дивно, що в наслідок цього вона є одним з найбільших експортних та логістичних центрів, хвалячись двома найбільшими портами Європи, в Марселі і Гаврі, в той час як аеропорт Парижу Шарль-де-Голь є найбільш завантаженим перевезеннями в Європі.
  • Завдяки своєму розташуванню в центрі Західної Європи, транспортна мережа Франції є, якщо не найкращою, то однією з найкращих на континенті з більш ніж 11, 000 км автострад і шляхами для високошвидкісних поїздів до інших великих європейських міст, включаючи Брюсель, Амстердам та Лондон.
  • Франція є світовим лідером, коли йдеться про її старанне зосередження на інновації і R&D (дослідження та розвиток), особливо в телекомунікації, фармацевтиці та громадському машинобудуванні. Порівняно з іншими країнами, Франція є третім провідним отримувачем іноземних інвестицій R&D, в той час як вона також пропонує найбільш цікаві податкові пільги на дослідження у порівнянні з іншими країнами Європи. 
  • Іноземні компанії з офісами і штатними співробітниками у Франції охоплюють цю особливу бізнес-культуру, відповідно до 29% бізнес-витрат підприємства - це витрати на R&D і 1/3 всього експорту Франції.
  • Не дивлячись на незначні економічні невдачі в останні роки, Франція змогла зберегти свій статус світового лідера в галузях торгівлі та туризму, в той же час держава продовжує вкладати гроші в інфраструктуру, в дослідження та розвиток (R&D).

Бізнес менталітет

  • Керівники у Франції прагнуть зосередитися на довгострокових ділових відносинах.
  • Бізнесмени у Франції зазвичай є прямолінійними,допитливими та люблять досліджувати. Вони зазвичай відносяться до бізнес-обговорення як до розумової вправи. Таким чином, в дискусії пануватиме логіка, і з часом це може посилюватись. Пам'ятайте, що ціль дискусії може змінитися в процесі обговорення.
  • Не лякайтеся, якщо чийсь особистий світогляд проглядається під час презентації, як це зазвичай і буває. 
  • Французи не сприймуть нормально ніщо, що не збігається з їхніми культурними нормами і уникатимуть високих ризиків. Проте, зазначте, що вони є сприйнятливими до нової інформації; просто переконайтеся, що представлені вами аргументи є достатньо сильними. 
  • Темп прийняття рішень у французькому бізнес-етикеті є доволі повільним. Зазвичай рішення на першій зустрічі не приймаються, тому що бізнесмени вважають за краще обговорити справи в деталях з кимось « з самого верху». Таким чином, буде доречним проявити терпіння, так як натиск сприйматиметься негативно. Крім того, агресивні методи продажу не призведуть до позитивної відповіді; зосередьтеся на обговоренні та обміні інформацією. 
  • Робочі години з 8:30 / 9:00 годин ранку до 6:30 /7:00 годин вечора.

Привітання

  • Підходящим привітанням є рукостискання. Відомо,що французький стиль рукостискання бадьорий та легкий . Вам варто очікувати, що Ви втратите контакт лише через декілька рухів вгору та вниз. Якщо ви не знайомі з цим легким стилем рукостискання, то ви можете піти з неправильним враженням того, що інша людина спішить позбавитися вас!
  • Поцілунок в щоку є прийнятним привітанням серед колег по роботі, але не намагайтеся зробити це, поки ваша колега жіночої статі не проявить ініціативу.
  • Що стосується ввічливого звернення, то прийнято використовувати тільки імена. Іноді французи представляються, називаючи спершу своє прізвище, а потім вже ім'я.

Мистецтво розмови

Основні факти

  • Офіційна назва Франції - Французька Республіка.
  • Офіційна мова – французька.
  • Столиця і найбільше місто Париж, також відомий як «Місто Світла»
  • Населення Франції складає 65 мільйонів чоловік.
  • Франція є провідним у світі туристичним напрямом з точки зору числа відвідувачів,
  • випереджаючи США і Китай, в середньому більш ніж на 80 мільйонів щорічно.
  • Існує вже 20 000 іноземних компаній з офісами у Франції, що становить близько 2 мільйонів співробітників.

Ділові зустрічі та харчування

  • Відносини є важливою частиною французької бізнес-культури, і ви часто витрачатимете кілька хвилин на знайомство зі своїми колегами, перш ніж почнете обговорювати бізнес.
  • Тим не менше, вони надають приватності особливого сенсу, демонструючи це у певному розмежуванні між бізнесом та приватним життям. Не очікуйте, що Вас запросять кудись ввечері після роботи, оскільки більшість людей будуть йти додому до своїх родин.
  • Перші враження у Франції в значній мірі
  • залежать від зовнішнього вигляду, тому якість ділового костюма з деякими ювелірними виробами і аксесуарами вітаються. Проте, якщо ви одягненете щось занадто незвичне, то реакція не буде позитивною.
  • Одягайте лише консервативний одяг найвищої якості.
  • Запрошення з зазначенням «повсякденний одяг» не означає футболку і шорти! На громадських заходах, «неформальний» зазвичай означає піджак і краватку для чоловіків.
  • Ви повинні бути пунктуальними, але якщо ви приїдете на десять хвилин пізніше
  • призначеного часу, то це не буде вважатись запізненням.
  • Немає необхідності перекладати візитні картки, так як більшість французьких керівників читають англійською. Якщо у вас є візитки французькою мовою, то вкажіть на них вашу посаду та освіту.
  • Уникайте використання двосторонніх карток.
  • До подарунків слід ставитися з обережністю - можна обмінятись невеликими подарунками, але не на першій зустрічі і, точно, не з вашою візитною карткою.
  • Обід є одним з найкращих місць для встановлення ділових стосунків у Франції, але бізнес-ланчі є не такими розповсюдженими як колись. Якщо вас запрошують на один з таких заходів, завжди краще прийняти запрошення.

Мова тіла

  • Гарна постава має важливе значення у французькому бізнес-етикеті.
  • Зоровий контакт дуже важливий, поки він не надто нав'язливий.
  • Відстань між людьми досить близька, під час розмови один з одним. Дотик і поплескування також широко поширені у французькому бізнес-етикеті.
  • Переконайтеся, що ваші руки не в кишенях. Не клацайте пальцями!
  • Плескати відкритою долонею над стиснутим кулаком вважається грубістю.
  • Знак ОК (коло з великим і вказівним пальцем) означає «нуль» або «марно» у Франції. Щоб показати схвалення найкраще підняти великий палець.
  • Кількість разів коли французи цілують один одного при зустрічі варіюється в залежності від регіону. На Корсиці, кількість поцілунків може бути аж 5!