Бюро перекладів Glebov
03049, м. Київ, вул. Брюллова 12, оф. 5
office@glebov.com.ua

Розвиток рухових навичок та навичок мови у дитини взаємно пов'язані

Найголовніші етапи на початку розвитку дитини – це здібності ходити, сидіти і повзати, і батьки часто відмічають їх в дитячих щоденниках, відео та фотографіях. Розвиток моторних навичок дозволяє дитині стати більш незалежною. Але наше дослідження, як і ряд інших, показало, що ці навички можуть дещо сказати про швидкість когнітивного розвитку дитини, наприклад, говоріння.

Зрозуміло, що здатність рухатися впливає на те, як діти бачать, про що думають і про що говорять їх фізичні і соціальні умови. Насправді за останні роки стало зрозуміло, що когнітивний розвиток дитини набагато тісніше пов’язаний із розвитком загальних моторних навичок, таких як ходіння та повзання, та більш складних навичок, таких як хапання та поводження з предметами, аніж вважалось раніше. 

Насправді було запропоновано, що замість того, щоб оцінювати розвиток моторики і когнітивний розвиток окремо, вони повинні розглядатися як два з'єднаних гвинтики усередині великої складної системи, в якій кожен з них залежить від іншого і тільки сумісна робота допомагатиме робити маленькі кроки розвитку. 

Тому дуже важливо, аби більшість досліджень, які вивчають зв’язок між розвитком моторики і когнітивним розвитком, замість того, щоб розглядати їх окремо розглядали ці два поняття разом. Це не тільки важливо для розуміння типового розвитку, це також може допомогти пояснити труднощі, з якими стикаються деякі діти, коли в систему порушуються зв’язки.

Ранні зв’язки

Вивчення мови є дуже тривалим процесом для дітей. Вони повинні навчитися, як використовувати свої ротики, щоб вимовляти звуки. Потім вони починають белькотати. І вже після цього приходить перше слово. Врешті-решті, діти можуть будувати речення, а потім, підтримувати розмову.

Дослідження показали, що перед кожним з цих етапів освоєння мови, як правило, існує зміна в рухових діях. Наприклад белькотіння, коли дитина повторює один і той самий звук знову і знову ("бабаба"). Протягом декількох тижнів до початку белькотіння, немовлята показують багато рухів руками, стукають руками, трусять або розмахують ними. Що цікаво, після того, як вони починають белькотати, вони майже припиняють робити ці рухи.

Чому такі дві дії мали б бути пов’язаними? Мабуть тому, що вони обидві дають змогу дітям бачити те, що відбувається, коли повторюється дія, тому вони звикають до звуків і відчуттів своїх тіл. Немовлята вчаться тому, що роблячи щось, це викликає дію, яка має трапитись. Це як знати, що при натисканні кнопки вона загоряється.

Є багато інших прикладів нових моторних і мовних навичок, що з'являються одночасно. Той факт, що дія моторики і етапи мови настільки пов’язані, дають змогу припустити, що ці дві частини системи розвиваються разом.

Труднощі моторики

Наші власні дослідження були присвячені тому, що відбувається, коли у дітей виникають труднощі в розвитку рухових навичок у звичайних ситуаціях. Наприклад, ми виокремили зв’язок між моторними та когнітивними навичками при розладах аутичного спектру (РАС).

Проблеми мови та спілкування є ключовими при діагностиці РАС, окрім того у дітей з розладами аутистичного спектру часто виникають труднощі в рухових навичках. Ми провели дослідження за участю 53 дітей, у яких є старший брат чи сестра з розладами аутистичного спектру. Це збільшує ризик того, що вони самі можуть мати такі ж проблеми.

Завдяки співпраці із Британським товариством з вивчення дитячого аутизму у братів та сестер (BASIS) в університеті Біркбек ми дізнались, що у цих дітей в сім місяців була слабша моторика порівняно з немовлятами, у яких не було старшого брата чи сестри з РАС. Важливо відзначити те, що рухові навички семимісячних дітей передбачають темпи розвитку мови в групі дітей, які мають діагноз РАС. Це говорить про те, що кволі ранні рухові навички можуть бути одним із факторів, що впливає на розвиток мовлення, і що це може бути особливо актуально для тих, хто знаходиться в групі ризику розвитку РАС.

Ми також вивчаємо пізнавальні навички у дітей з диспраксією, яка діагностується у дітей на підставі моторних труднощів, що впливають на повсякденне життя. Ми сподіваємося, що ці дослідження допоможуть нам краще зрозуміти взаємозв’язок між моторикою і когнітивним розвитком. 

В цій дискусії важливо пам’ятати те, що всі діти розвиваються по-різному. Дитина може почати повзати від 5 до 13-ти місяців і все ще бути в межах вікової категорії, аби навчитися повзати. Деякі немовлята не повзають взагалі, а човгають, або ж просто відразу починають ходити.

Тому батьки не повинні хвилюватися, що їх дитина не буде "розумною" або не розвивається належним чином, якщо вона не починає повзати рано. Повзання є одним із способів вирішення проблеми, наприклад, добратися до іграшки, але це не єдиний спосіб. Так як тіло дитини росте і м'язи міцнішають, кращим способом вирішення цих проблем є розвиток.

Одним з питань, що потрібно буде вирішити в майбутньому це чи існують чіткі часові межі для розвитку цих навичок, що викликають нетиповий розвиток деяких дітей. Також важливо зазначити шляхи розвитку моторних та мовних навичок. Щоб відповісти на ці питання, в майбутніх дослідженнях необхідно буде вивчати дітей протягом довгого часу, а також ці дві навички у поєднанні.




Усний переклад

Послуги кваліфікованих перекладачів для різноманітних заходів.

Курси іноземних мов

Glebov пропонує курси іноземних мов. Можливе проведення групових та індивідуальних занять.

Письмові переклади документів

Переклад документів як для фізичних, так і для юридичних осіб.

Засвідчення перекладів

Усі переклади, які зробили наші перекладачі, ми можемо засвідчити нашою печаткою або нотаріально.