Мовні труднощі при вивченні англійської мови – від дитячого садочка до шкільної лави
На сьогодні, в кожній сім’ї – мама, тато, бабусі і дідусі хочуть, щоб їх дитина вивчала і знала англійську мову. Причини цього явища різноманітні – англійській стала найпопулярнішою і наймоднішою мовою в світі, вона помічницею у спілкуванні з технікою, жителями інших країн, туристами із різних куточків світу і, що тут казати, являється майже не «офіційною мовою всієї планети».
Але, з кожним днем, ситуація змінюється і знання іноземної, зокрема англійської мови стало не тільки стильним, але ще й просто необхідним. Можливостей, так як і методик, для її опанування величезна кількість. Та чому ж для деяких із нас вивчення є настільки важким та нудним? Хтось посилається на «несхильність до іноземних мов», хтось – на відсутність таланту до мов, я проблема полягає лише в неправильному і неефективному способі навчання, ось і все. У всіх є можливість вчити іноземну мову, всі можуть – головне правильно підійти до цього процесу.
Мова – це найважливіший засіб для людського спілкування, без якого неможливий розвиток и існування суспільства. Розширення та поглиблення міжнародних зв’язків між різними країнами, інтеграція всіх сфер життя робить іноземні мови затребуваними в практичній та реальній діяльності людини. Це стає рухомим фактором економічного, політичного, науково-технічного прогресу людства та суттєво піднімає статус «іноземної мови», зокрема, як предмету навчальної дисципліни і є, також, прямою мотивацією до навчання.
Згідно до викладених аспектів, сучасна освіта повинна робити акцент на пізнавальному розвитку учеників, формувати в них не тільки внутрішній мотив, але й стимул до отримання освіти. Головне завдання – навчити школярів не навчатися, а хотіти вчитися. Для того, щоб підвищити рівень пізнавального інтересу, необхідно особливий та дуже продуманий підхід до вивчення будь-якого предмету та до системи загалом. Потрібна взаємодія та кооперація всіх освітніх інституцій.
Ще з дитячого садочка найважливішу роль у навчанні дитини грає сім’я. Вона виступає в якості «управляючого формуванням внутрішнього світу, мотивів, стимулів», тобто, допомагає у визначенні тих якостей, які відповідають за життєву позицію і активність майбутньої особистості. Також, необхідним пунктом є співпраця між школою (дитячим, садочком, інститутом та сім’єю). Вони повинні доповнювати дії один одного та допомагати само реалізовуватися та самостверджуватися.
Процес навчання достатньо непростий, потрібно враховувати всі аспекти та моменти сучасного світу, сучасного ритму життя та характерних йому норм поведінки. Надалі, потрібно розглянути найбільш питомі проблеми при вивченні іноземної мови:
- Перфекціонізм. Навчання являється важким для школяра, тому що він починає заганяти себе в рамки - ідеально знати граматику, ідеально розмовляти, без акценту, писати без помилок. Але такого не буває навіть у носіїв мови. Та дитина вже не може зупинитися, прослуховуючи нереальну кількість іноземних пісень, продивляючись фільми – з’ являється комплекс «незнання мови».
- Проблему №1 може допомогти вирішити кваліфікований педагог, але, нажаль, він доступний не всім – в цьому полягає друга проблема.
- Давайте згадаємо, як ми всі ми не любимо ці нудні граматичні правила у нашій рідній мові, які ми забуваємо одразу після школи. Так ось, англійська не є виключенням – там також приходиться займатися правилами та граматикою і більшість не витримує, припиняючи навчання. Аргументують це відсутністю часу та іншими справами, хоча причина тут одна – не дуже цікава та не дуже корисна практично граматика.
- Ще однією перешкодою являється те,що ми думаємо на своїй рідній мові і тільки потім перекладаємо слова на іноземну, зіставляємо із правилом та кажемо речення повністю. А це занадто утомливо для людини. Ось чому треба намагатися одночасно мислити та розмовляти на англійській мові. Саме так навчаються говорити на рідній мові діти, вони буквально усмоктують мову, при тому, що ніяких граматичних правил не знають. Теорію вони будуть опановувати набагато пізніше. Можливо, комусь це виявиться важким, але такі методики вивчення англійської існують.
Найголовнішим у вивченні іноземної мови є практика спілкування, а не теорія граматики. У кожного викладача повинні бути свої секрети та вміння навчати. Адже, найважливіше – це знайти правильний підхід до проблеми, який буде максимально розкривати та перемагати всі труднощі і проблеми. Формувати бажання та стимул до процесу вивчення мов потрібно ще в дитячому садочку, коли дитина тільки починає розвивати творчу та мовну активність, саме в дитинстві закладається база.
Дана стаття торкається найменшої, але найпоширенішої частини тих труднощів, з якими стикаються при вивченні іноземної мови, при цьому не враховуючи психологічно – індивідуальних характеристик людини.