Мовна освіта в Британії: проблеми в галузі та шляхи їх вирішення
Навчання як в «камері оббитою повстю», – ось так Стівен Паркер, голова комісії з вивчення сучасних і стародавніх мов стосовно змісту іспиту на атестат про повну загальну середню освіту, створеного консультаційною радою, описав спосіб яким студенти повинні вивчати іноземні мови в Англії. Ця нищівна критика має важливе значення, оскільки Паркер, професор німецької мови на кафедрі ім. проф. Генрі Сімона в університеті Манчестера, вплинув порадами від університетів до міністрів на те, як іспит з іноземної мови на атестат про повну загальну середню освіту повинен виглядати насправді. Точка зору Паркера полягає в тому, що, зміни в курсі навчання до іспиту з сучасних мов на атестат про повну загальну середню освіту протягом останніх 10 років , спрямовані на те, щоб зробити його більш актуальним за рахунок переосмисленнят тем. Він стверджував, що від студентів більше не вимагалось прочитати книгу на іноземній мові, а головний наголос робився часто на зубрінні, а не на їхньому залученні в іншомовне суспільство та культуру. Чи можна вважати зусилля, докладені з найкращих міркувань, щоб зробити вивчення мови доступним для багатьох студентів, провальними? Хоча в проекті з вивчення мови читачі та експерти висловили різноманітні думки про те, що не так з мовної освітою в наших школах і університетах.
Хоча було б неправильно сказати, що було досягнуто певного порозуміння, оскільки виникло питання про важливість визнання того, що навчання і вивчення мови ,можливо, набагато важливіше, аніж оволодіння певними засобами, щоб зробити технічну роботу.
У своїй статті Катрін Коль, професор факультету сучасних мов в університеті Оксфорд гарно розкрила це питання : "Вивчення мови є не тільки важким, але може бути нудним процесом, якщо це не стосується інтелектуальних викликів, культурних пам’яток та комунікативної винагороди. У той час як діти в інших європейських країнах вмотивовані з раннього віку отримати доступ до холодної англомовної культури, а сучасні навчальні програми з вивчення іноземної мови у Великобританії поступово позбавляли інтелектуальної і культурної привабливості ". Коментар читача вторив цьому: "Для всіх нас, чиєю рідною мовою не є англійською, але хто вивчив не тільки англійську, але й інші іноземні мови, це майже образливо, як мало англійськмовні країни цікавляться іншими мовами і культурами. Вивчення мови полягає не тільки в тому, щоб навчитися спілкуватися певною мовою. Мова йде про набагато більше, ... це вивчення історії, суспільства, культури та звичаїв країни.