Мова формує людину
Незважаючи на відношення Еллі Мей О'Хаган до рідної мови як до найціннішого скарбу, вона пише про той нестерпний біль, коли забуваєш як це – розмовляти уельською. "Пам'ять має безліч таємниць; ми всі хоч раз, але відчували відчуження до тих місць і речей, з якими раніше були ніби пов’язані духовно. Але виникає своєрідний страх, коли ти забуваєш мову, якою вільно говорив з дитинства. "Моє серце завмирає щоразу, як я усвідомлюю, що якесь уельське слово зникло з мого лексикону. Це все одно, що намагатися схопити твердий предмет, який щойно почав розпадатися. Я намагалась зрозуміти, звідки береться цей страх. Гадаю, саме мова, значно більше, аніж будь-який інший показник рівня культури людини, тісно пов’язана з формуванням свідомості людини. Уельська мова має унікальний характер, вона нагадує мені про культурний ландшафт та історію країни. Наприклад, те, як уельською мовою щось описується чи пояснюється – музика для моїх вух. Особисто для мене це має набагато більше значення, ніж англійська ідіома, і це нагадує мені уельську історію поезії і пісні, нагадує, що жити в Уельсі – з його горами, узбережжями і щоденними зливами – це надзвичайно хвилююче. Коли я це кажу, я майже відчуваю, наскільки древньою є уельська. Можливо, рідну мову настільки важко забути, бо вона наскрізь просочена власною культурою та історією, і, можливо, ось чому її так боляче забувати.
Японська, яку я вивчила вже дорослою, має аналогічний вплив на мене. За останні 15 років я щодня говорила японською, і значно частіше, аніж англійською. Після 19 років, прожитих в Японії, я починаю досить серйозно задумуватись про переїзд або назад до Великобританії, або до іншої країни. Тим не менш, думка, що я можу забути японську змушує мене сумніватися. Це, безумовно, відчуття втрати частинки себе ".
Головною метою проекта для вивчення мов є те, що на всій території Великобританії велика кількість людей цікавиться іноземними мовами.
Як говориться у доповіді, вони «носії живих мов». Для деяких людей, вивчення іноземної мови є просто примусовим через систему освіти або в результаті проживання серед іншомовного населення. Хтось обрав вивчення мов в якості засобу поліпшення та стимулювання розумових здібностей або ж просто для задоволення.
Для декого, хто несе відповідальність за дотримання національної безпеки, інозмені мови є невід’ємною частиною захисту Великобританії. Деякі економісти і роботодавці цінують те, який вплив мова має на процвітання Великобританії. Важливу роль в проекті для вивчення мов було відведено різноманітним і навіть несподіваним сферам британського життя, які формуються завдяки іноземним мовам.
При розгляді викладання та вивчення мов висловлювалась одна й та сама думка: мовна освіта, де б вона не проходила, повинна підкреслювати, що вивчення мови – це набагато більше, аніж просто набуття функціональних навичок. Йдеться про розуміння іншої культури й оцінення інших поглядів на світ.
Терапевтичний ефект від вивчення мови полягає в тому, що воно може допомагати при деменції та депресії- це нагадування, що вивчення мови не завжди обмежується школами й університетами або студентами стаціонару. Необхідно враховувати це для створення найбільш ефективної політики перетворення Великобританії у багатомовну державу.
Проект для вивчення мови вберігає від багатьох упереджень. Попит на знання іноземних мов на світовому ринку не відвертий. Деякі експерти у цій сфері припускають, що було б неправильно думати, що вільне володіння іноземною мовою – гарантія зайнятості. Необхідно, щоб кандидати вміли аргументувати яким чином знання іноземної мови вирізняє їх в порівнянні з іншими кандидатами.
Ідея, що життя серед людей, які говорять іноземною мовою сприяє терпимості й розумінню інших культур також ставиться під сумнів деякими авторами, які вважають, що багатомовне населення змушує носіїв англійської мови відчувати себе ображеними і відчуженими. Професіонали, віддані роботі по згуртованню населення, підкреслили, що їхня робота часто означає інтенсивну співпрацю з окремими родинами. Кілька учасників жалкували, що, двомовність недооцінена у Великобританії та інших країнах, що призводить і до марно витраченого таланту, і до загрози існування деяких мов меншин.
Погане сприйняття мов у школах й університетах серйозно загрожує амбітним задумам щодо покращення розуміння і говоріння на іноземних мовах у Великобританії, а також отриманні додаткових переваг. Але це не привід для розпуки. В інших сферах, наприклад, в науці, зіштовхнулись зі схожиими проблемами, але вони показали, що за умови правильної стратегії, можна підвищити суспільну обізнаність та отримати навіть певні переваги від цього.
Проект для вивчення мов, з наголосом на тому, що люди це "носії живих мов", забезпечує міцну основу, з якої продовжується і будується вся стратегія.